Bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling?
Heb je een leuk product gezien in de webshop dat je wilt bestellen?
In het onderstaande stappenplan leggen we je uit hoe je een bestelling plaatst bij kleingeschreven.

  1. Voeg een product toe aan je winkelmandje
    Wanneer je bij een gewenst item op de knop ‘bestellen’ drukt, wordt dit product toegevoegd aan je winkelmandje en zie je rechtsboven in het scherm een update van de prijs van het totaal aantal producten dat je aan je winkelmandje hebt toegevoegd. Je kunt nu in de webshop verder winkelen en meer producten aan je winkelmandje toevoegen of je klikt op het winkelmandje om af te rekenen. 
  2. Kies je voor afrekenen, dan kom je eerst in de 'winkelwagen' terecht. Hier check je of het gewenste aantal items in je winkelwagen zit en kun je eventueel aantallen wijzigen of items verwijderen. Ben je iets vergeten toe te voegen? Dan klik je op verder winkelen. Ben je tevreden? Dan kun je eventuele kortingscodes toevoegen, laten berekenen wat je verzendkosten zijn op basis van het gewicht in je winkelmandje en bezorgadres of direct naar afrekenen gaan.   
  3. Kies de manier waarop je je gegevens wilt laten verwerken voor deze bestelling: Je kunt een account aanmaken en je gegevens invullen of direct betalen zonder een account aan te maken. Heb je al een account bij kleingeschreven (als terugkerende klant)? Dan kun je inloggen en zijn jouw gegevens voor stap 3 al ingevuld.
  4. Vul je factuur- en aflevergegevens in of check ze nog eens goed wanneer je als terugkerende klant inlogt. 
  5. Kies de gewenste verzendmethode.
  6. Kies de gewenste betaalmethode, voeg eventueel een kortingsbon toe en laat eventueel een opmerking voor ons achter (betreffende je bestelling of de bezorging). Accepteer onze Algemene Voorwaarden en Disclaimer door in de selectievakjes te klikken.
  7. Je ziet nu je bestellingsoverzicht en de totaalprijs, inclusief verzendkosten. Afhankelijk van je betaalmethode zijn er de volgende stappen: 
     
    iDeal
    Wanneer je bij de betaalmethode voor iDeal hebt gekozen kies je hier je bank en klik je op 'bevestig de bestelling'. Je komt dan automatisch op de betaalpagina van je betalingsprovider terecht. Volg de betaalinstructie op het scherm. Vergeet niet om de bestelling juist af te ronden: na betaling wordt er vaak een scherm weergegeven waarbij je nogmaals op 'doorgaan' dient te klikken. Wanneer je de bestelling voortijdig afbreekt, wordt je bestelling niet goed in het systeem geplaatst en kan het zijn dat je bestelling niet bij ons doorkomt. 
     
    Bancontact (Mister Cash)
    Wanneer je bij de betaalmethode voor Bancontact hebt gekozen kies je hier je bank en klik je op 'bevestig de bestelling'. Je komt dan automatisch op de betaalpagina van je betalingsprovider terecht. Zorg dat je je digipass of kaartlezer bij de hand hebt (of de Payconiq by Bancontact-app op je smartphone) om de betaalinstructies op te kunnen volgen. Vergeet niet om de bestelling juist af te ronden: na betaling wordt er vaak een scherm weergegeven waarbij je nogmaals op 'doorgaan' dient te klikken. Wanneer je de bestelling voortijdig afbreekt, wordt je bestelling niet goed in het systeem geplaatst en kan het zijn dat je bestelling niet bij ons doorkomt. 
     
    Bankoverschrijving
    Kies je voor een bankoverschrijving, dan zie je de betaalinstructies tbv de betaling via overschrijving. Deze gegevens ontvang je ook nog in je bestelbevestiging per mail. Let op dat je het bedrag binnen 5 dagen hebt overgeschreven op onze rekening. Als je betaald via bankoverschrijving duurt het iets langer voordat wij de betaling ontvangen en daardoor is ook de verzenttijd iets langer. Pas na ontvangst van je betaling kunnen we je bestelling verzendklaar gaan maken en zo snel mogelijk gaan verzenden.

  8. Bestelling geplaatst! Je ontvangt nu een bevestigingsmail van je bestelling (indien je geen bevestiging ontvangt: check even je ongewenste/spam map). Daarna gaan wij zo snel mogelijk aan de slag om jouw bestelling in te pakken en te versturen. We streven ernaar om bestellingen binnen 2-3 werkdagen bij je thuis te bezorgen. 
  9. Geniet van je cadeautje (voor jezelf)!

Betalingsmethoden
In onze webshop kun je betalen met iDEAL, Bancontact (België) of via een bankoverschrijving (overboeking vooraf).
iDeal is een betalingsmethode waarbij je direct, online betaald vanuit je bank. Via een bankoverschrijving, regel je zelf dat het geld naar onze rekening wordt overgemaakt naar ons IBAN rekeningnummer. Het duurt vaak langer voordat we deze betaling ontvangen en daardoor ook voor dat we jouw bestelling op de post kunnen doen. 


iDeal
Betaling via iDEAL is snel, veilig en gratis. iDEAL is een betalingsmethode waarmee je betaald via je eigen bank. Als je betaald via iDEAL dan komt de transactie direct bij ons binnen en kunnen wij je bestelling zo snel mogelijk verzenden. In een paar stappen betaal je via iDEAL:

1. Je kiest iDEAL als betaalmethode
2. Je selecteert de bank
3. Je komt in de internetbankieren omgeving van Mollie terecht en logt in op de voor jou bekende manier
4. De gegevens van je betaling zijn al ingevuld en je keurt de betaling goed
5. Je ontvangt direct een bevestiging van de bank
6. Je keert terug naar de webwinkel; je hebt betaald en je bestelling is geplaatst
7. Zorg dat je alle stappen juist doorloopt: hierdoor wordt de bestelling juist in het systeem geplaatst

Bancontact (Mister Cash)
Bancontact/Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België en is de meest geaccepteerde online betaalmethode in België. 

Bankoverschrijving (overboeking vooraf)
Wanneer je per bankoverschrijving betaald, dient het bedrag binnen vijf werkdagen op onze rekening te zijn bijgeschreven. Daarna verzenden wij je bestelling zo snel mogelijk. Als wij de betaling niet binnen vijf werkdagen hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.

Betalingsgegevens
Bank: Knab
IBAN: NL52KNAB0402543246
Ten name van: kleingeschreven


1. Kies voor overboeking
2. Je ontvangt aan het eind van de doorlopen afreken-stappen een overzicht van onze betalingsgegevens. Deze informatie krijg je ook per mail in een bevestigingsmail.
3. Voldoe de betaling via een bankoverschrijving met behulp van de gegevens uit stap 2. Het bedrag dient binnen 5 werkdagen te zijn bijgeschreven. Als je betaald via bankoverschrijving duurt het iets langer voordat wij de betaling ontvangen - hierdoor is de verzendtijd ook iets langer.
4. Na ontvangst van betaling, stuur je ons een bericht per mail (info@kleingeschreven.nl) of Whatsapp 06 17024500 met de mededeling: 'betaald + je ordernummer'. Vervolgens ontvang je van ons dan een bevestigingsmail van betaling en verzenden wij je bestelling zo snel mogelijk (na bericht van betaling binnen 2-3 werkdagen).